Tuesday, January 25, 2011

Kampung + Cinema = GREAT !

Assalamualaikum dan salam kehappy-happy an semua ! wawah aku sudah kembali dengan penuh misi dan visi yang baru . HAHAHA ! . amacam ada gentar dak baca ayat mukadimah aku tu . haha . eleh nisa ayat 2 3 kupang macam tu sapa nak takot .boleh jalan la . haha . eh aku tak mahu berjalan-jalan tetapi aku nak menekan-nekan keyboard PC aku ni bagi mencernakan idea-idea yang telah sekian lama tersave dalam brain aku . cepat tekan2 satgi hilang semua idea-idea nak menulis entry baru . setelah sekian lama aku menyepi , mendiamkan , mensilentkan ,dan memutekan aku punya blog ni , maka nya aku KEMBALI JUA !! amacam ada happy x jumpa aku ni ? haha . sure korang semua dah muntah hijau baca aku punya ayat kerek tu kan . haha . kesian kat korang . nah aku kasi baldi nak x ? .ekekeke . macam biasa kita merapu ikan kerapu dulu ya my readers2 . hehe . kembali kepada tajuk entry nun di atas sana iaitu Kampung + Cinema = GREAT ! apakah yang terlintas di benak kepala otak anda sekarang ini ? tell me tell me ?? nak taw ni . hehe . pasti ada yang kata 'eh mana ada cinema kat kampung nisa oi . ag ni dari zaman batu ke hapa ? tak hup to date langsung ' . baiklah my pembaca-pmbaca sebenar nya aku nak kasi tawu ampa semua yang sekarang ni kampung pon dah maju hape . spa setuju dengan aku cepat angkat kaki ! yea ! syg korang kerana bertindak x betol macam gitu . ekekeke . haha . baiklah selesai menggoreng ikan kerapu . mari kembali ke alam maya  berblog . pada hari ahad lepas aku dan kazen aku iaitu chef Najihah a.k.a kak teh G n fatin telah pergi sleep over sebanyakkkkk 3 hari 2 mlm di PJ . jauh tu kan3 ?? hanya org2 tertentu sahaja tawu betapa jauhnya PJ itu bagi aku . haha . let me tell u . sebeno nye PJ tu kg wan aku la . dekat Kepala Batas . for sure org KB mesti tawu di manakah PJ yang aku mksudkan tu . klaw xtaw jugak memang korang x layak digelar org KB . haha . kejam giler aku  mlm2 buta . sori2 aku tak bermaksud sedemikian rupa . jangan sentap yea sahabat2 KB aku .

Berbalik kepada tajuk entry , sebenar nya aku nak cerita yang aku pegi tengok wayang cte Homecoming kat sunway carnival isnin lalu . haha . saja buat tajuk entry grand2 ckit . pada hal aku nak bagi taw menda ni ja . muahahaha . tertipu korang dengan aku . yes ! 1-0 ! haha . eh memula tu kan aku ngan kezen aku ni gebang2 la nak jejak AMP Karaoke hape ntah . aku pon tak hingat . haha . weyh jangan la gelak kat aku sampai biru2 muka . ak taw la suara kami ni sesedap kate perry dan beyonce . muahahhaha ! oke hapa . kami pegi kat tempat tu . plus kami ni semua girllss aje . buat apa nak malu . no boys la . so tak menjadi aurat la kalaw kami sumbang suara yang lunak merdu ni . ekekeke . setiba nya di sana aku n kezen2 aku survey2 la harga2 nak masok pusat tu . ermmm..kami tengok macam set happy hour tu macam sesuai je sebab harga dya TULIH kat board depan tu RM14 ++ .uhh . not bad right ?! then kezen aku a.k.a kak teh pon dengan penuh semangat berkobar-kobar mcm nak naik pentas AJL pon pegi tnya kat kaunter pertnyaan tu ttg set yang kami nak tempah tu . amoi tu tnya 'u semua ada brapa olang ? ' . '3 orang sja' , jawab kak teh ku . amoi tersebut pon menekan-nekan kalkulator nya . aku tengok dya tekan tu kalah kerani pejabat tulih surat tu !! punya laju . aku pelik jugak . dya kira apa punya banyak nombor dya tekan . siap darab , tambah , bahagi tolak dan pecahan sekali . nasib baik dya tak buat index number kat situ . kalaw tidak konfem aku muntah hijau dah . haha . last2 sekali amoi tu kata . 'semua RM64++ saja ' . WHAT ???? aiyo . memang aku rasa macam nak bagi pecah meja tu . mahal tu . besala aku mai ni pon bawak 2 3 hinggit aje . mana aci bawak kad kredit dan debit segala . tak mampu tu . takpa la . kami membatalkan niat murni lagi suci nak sumbang suara kat tempat tu . ~ada hikmah la tu ~ haha . takot time kami balik nanti hujan pulak . HAHAHA .

Gebang punya gebang aku dan kak teh sama fatin pon decide nak tengok wayang aje . tu je kami mampu . huhu ~ sian kan . kami tengok crita Homecoming . orang cinema tu pon pelik bila kami kta nak tgk cta 2 . eh dik ni cta mandarin ni . eh takpala , kami nak tengok jugak , ada subtitle kan ? so no worries la bro . setelah selesai membeli tiket kami berjalan-jalan sekitar sunway tu . saja nak softlan2 kan mata nih . haha . sementara nak tggu crita mula . haha

Inilah cerita nya ! series cita ni memang lawak tahap gaban la ! pecah perut aku gelak ngan kezen2 aku tuh . hehe . tipu lah . tak smpai pecah perut pon . tapi memang lawak . aku jamin 360% punya !.kalaw tak silap aku , cta ni dah lama tayang kot tapi aku je tengok lmbt . haha . best nya jugak sebab afdlin shauki berlakon dalam cta ni . so sure korang dah tawu kan afdlin shauki tu mcm mana lawak nya . memang two thumbs toes up ! haha . eh majoriti manusia2 yang tengok cta ni time aku tgk adalah cina tawu x . kalaw x silap aku , hanya aku dah 2 kezen aku sahaja manusia bertudung dlm tu . haha . hebad x ! tapi kami lah orang yang mengegarkan panggung tu dengan hilai tawa yang ayu kalah gadis melayu . ekeke . ayat cover tuh ~haha . bagi sesapa yang belum tengok cta ni . try lah pegi tgk . konfem x boring sebab all scene dya semua lawak2 belaka . oke sampai sini je kot aku menggambarkan lawak cta nie . haha . eh sebelom tu . meet my kak teh G jeng jeng jeng ..
yeah dats her ! d green n yg stand sorg2 tu . haha . yang len tu cuma pelakon tambahan saja . hehe . saje nak memeriahkan suasana gambar di atas ni . eh oke sampai sini sahaja . jumpa d lain entry ! Assalamualaikum ~ ^_^

2 comments:

FR said...

tak ajak i pomm .. nak tangok jugak cite tuuu . ngee ~
wehh jom join contest dekat blog aku nie . aku dah tnya tuan punya , kalau tak tag pun bole je join :)

khairun nisaa' said...

hehe .jomla . nxt time kita pegi . haha . o yaka ? xpa2 . insyaallah